بهترین زمان ختنه نوزاد

آشنایی با بهترین زمان ختنه نوزاد و مراقبت های بعد از آن ؟

بهترین زمان ختنه نوزاد در گذشته موضوعی بوده است که در مورد تحقیق اکثر والدین قرار نگرفته و این موضوع بر اساس سنت ها انجام گرفت است که در اثبات این موضوع در بعضی از اقوام به ختنه ( سنت ) هم می گویند. در ادامه جهت آشنایی با بهترین زمان ختنه نوزاد و مراقبت های بعد از آن با ما همراه شوید .

هنگامی که یک فرزند پسر متولد می‌شود، احتمالاً پس از مدتی، موضوعی که ذهن شما را به عنوان والدین فرزند درگیر می‌کند، فرآیند ختنه کردن نوزاد و مراقبت های پس از ختنه کردن نوزاد است. با توجه به اینکه اکثر افراد با ختنه کردن‌ نوزاد آشنایی ندارند، مطالعۀ این مقاله از مجموعه 30 سیب کمک بسیار بزرگی برای والدینی است که دارای فرزند پسر هستند. به طور کل در ختنه نوزاد، پوستی که نوک آلت تناسلی را می‌پوشاند، برداشته می‌شود. فرآیند ختنه نوزاد برای او کمی دردناک است. به همین دلیل هر چه که ختنه کردن فرزند خود را در سنین پایین‌تر انجام دهید، بهتر است.

بهترین زمان ختنه نوزاد

فرآیند ختنه نوزاد در فرهنگ‌های مختلف به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شود. به همین دلیل زمان انجام این فرآیند نیز با توجه به منطقۀ جغرافیایی و فرهنگ مردم آن منطقه متفاوت است. در بسیاری از کشورهای دنیا فرآیند ختنه کردن را در زمان نوزادی انجام می‌دهند. برخی از کشورها نیز برای پسران بالغ یا کودک مثل ۵ یا ۶ ساله، فرآیند ختنه کردن را انجام می‌دهند‌. به طور کلی هیچ قانونی از نظر پزشکی یا فرهنگی، ختنه کردن نوزاد را یک فرآیند الزامی ندانسته است. در واقع این والدین هستند که می‌توانند بنا بر تصمیم خود، ختنه نوزاد را انجام دهند. در واقع مسائل مذهبی، پزشکی و اجتماعی، خانواده‌ها و فرهنگ جامعه را مجبور می‌کند که این فرآیند را انجام دهند.

مزایای ختنه نوزاد

ختنه و کاهش خطرات عفونت ادراری

 یکی از مزایای ختنه نوزاد جلوگیری از بروز عفونت در مجاری ادراری نوزاد است. در یک یا دو سال اول زندگی، نوزاد دچار بیماری‌های عفونی می‌شود. این عفونت شدید باعث آسیب به کلیه یا عفونت جریان خون می‌شود که بیماری بسیار خطرناکی است. در نتیجه می‌توان با کمک ختنه نوزاد، میزان بیماری عفونی در بدن را کاهش داد. در واقع این فرآیند یک روش مناسب برای افزایش سلامتی نوزاد محسوب می‌شود.

ختنه نوزاد و کاهش خطر ابتلا به ایدز

ختنه کردن نوزاد به عنوان یک فرآیند پیشگیری کننده برای عفونت‌های مقاربتی محسوب نمی‌شود. اما به دلیل اینکه ویروس‌های مختلف و عفونت‌های مقاربتی در بخش‌های مختلف آلت تناسلی شخص تجمع پیدا می‌کنند، پزشکان با استفاده از ختنه کردن، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهند. روابط جنسی غیر بهداشتی که بیماری‌هایی همچون ایدز را به شخص منتقل می‌کند، در صورتی که شخص ختنه نشده باشد، ممکن است شدیدتر شود که فرآیند درمان آنها سخت‌تر خواهد بود.

ختنه نوزاد و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های پوستی

انواعی از بیماری‌های پوستی ممکن است به سطح آلت تناسلی مردانه نفوذ پیدا کند. بیماری‌های قارچی که در اثر عدم رعایت بهداشت ایجاد می‌شود یا عفونت‌ها و ویروس‌هایی که ممکن است در اثر عوامل محیطی و خارجی وارد بدن شخص شوند، همه و همه خطرناک هستند. بیماری‌هایی مثل فیموز در مردان از این طریق به وجود می‌آیند. ختنه نوزاد کمک می‌کند تا میزان ابتلا به این بیماری‌های پوستی کاهش پیدا کند.

ختنه نوزاد و کاهش خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی

اگرچه امکان ابتلا به سرطان آلت تناسلی بسیار کم است و این بیماری تا حدودی نادر است، اما باز هم باید در این مورد احتیاط کرد. با کمک ختنه کردن نوزاد میزان خطر ابتلا به این بیماری در شخص کاهش پیدا می‌کند. سرطان آلت تناسلی به علت مسائل ژنتیکی یا عوامل محیطی ایجاد می‌شود. به طور کلی بیماری‌های سرطانی انواع متفاوتی دارند و ریشه آنها کاملاً مشخص نیست. بنابراین از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، باید از روش ختنه نوزاد برای حل مشکل استفاده کرد.

ختنه نوزاد و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم

در واقع ختنه نشدن نوزاد علاوه بر اینکه در سنین بزرگسالی برای خود شخص بسیار خطرناک است، ممکن است برای شرکای جنسی او نیز خطر بسیار زیادی داشته باشد. ختنه کردن میزان بهداشت و پاکیزگی را هنگام روابط جنسی افزایش می‌دهد. در صورتی که شخص به علت ختنه نشدن به نوعی بیماری مربوط به آلت تناسلی مبتلا باشد، قادر است این عفونت و ویروس را وارد دهانه رحم شریک جنسی خود کرده و او را به این بیماری مبتلا کند.  بنابراین فرآیند ختنه کردن نوزاد یک مسئله اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

نتیجه

نظرسنجی‌هایی که از پسران و مردان ختنه شده انجام شده است، نشان می‌دهد که این افراد رعایت بهداشت تناسلی، روابط جنسی و عدم ابتلا به بیماری‌های متفاوت تناسلی را به دلیل ختنه کردن بسیار آسان‌تر و سالم‌تر می‌دانند. این افراد قادر هستند شرایط بهتری در زندگی خود داشته باشند و راحت‌تر زندگی کنند. به هر صورت فرقی نمی‌کند که پسر شما ختنه شده باشد یا خیر. نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، این است که بهداشت فردی در هر دو صورت باید رعایت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *